Det blev Emil Holm Jessen, skovfoged i Skovdyrkerne Nord-Øst, der kunne tage imod vandrepokalen, da Skovdyrkermesterskaberne i riffelskydning blev afviklet fredag den 17. april i Ulfborg.

Han dystede imod 25 kolleger, som alle var mødt op til en dag med syv forskellige skydninger, godt humør og frisk konkurrence i det gode vejr.

Deltagerne blev prøvet af på både tid, skydestillinger og skud mod løbende vildt. Der blev skudt på flere baner og afstande, blandt andet 100, 200 og 300 meter samt feltbaner med varierende afstand.

Alle var igennem samtlige discipliner.

Til sidst var det den samlede score, der afgjorde mesterskabet – og her var Emil Holm Jessen dagens skarpeste.

Læs også andre artikler fra Skovdyrkeren #109